Alla inlägg under april 2014

Av Nathalie - 6 april 2014 17:30

Jag har ett perfekt tips för sådana som inte vill äta mycket kalorier till frukost! :)


Vanligtvis brukar jag äta:


- Två grova mackor med skinka och avokado som "smör".

- Actimel (liten drick-yoghurt på 100 g)

- kolsyrat vatten.


Det går tillsammans på ca 400 kalorier. Det är brödet som orsakar 99 % av det. Därför vill jag hellre ha något med mindre kalorier. Omelett! 

Det är många som inte gillar omelett, och det är ju såklart synd, fast det smakar exakt som stekt ägg.


Receptet på omeletten jag äter:


- 4 äggvitor (Undvik äggulan, det är den som ger de flesta kalorierna)

- Lite lättmjölk (Inget speciellt mått, bara en liten skvätt)

- Salt

- Svartpeppar

- 1/2 tomat (Inget måste, bara för smakens skull. Kan även vara något annat)


rör om allt i en skål, och stek det sedan på hyfstat låg värme. Därmed har du en mättande, varm, god frukost på ca 80 - 85 kalorier.


Bonustips: Varm mat mättar mer än kall mat. Det är samma sak med varma och kalla grönsaker, frukt osv..

Presentation

Hej :3
Jag är en tjej på 15 år som gör ett försök till att börja blogga. Mina intressen är i stort sett träning, och det är för det mesta vad den här bloggen kommer att handla om.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards