Alla inlägg under december 2013

Av Nathalie - 18 december 2013 11:20

I hörnet av den enda spegeln i rummet ser jag mig själv sitta på bänken. Jag har på mig en stor, tjock tröja och vägrar att byta om. Jag har nämligen "glömt" mina kläder.. Igen. Bakom mig ser jag i spegeln alla smala klasskompisar som inte skäms över någonting, och här sitter jag som inte ens vågar byta om..

Det var först nu som jag insåg vad mitt självförtroende gör för mig. Jag måste göra någonting åt det, för jag kan inte fortsätta leva med de här tankarna. Nog har jag en bra början i alla fall. Jag tror att jag nu väger under 70 kg, och i april vägde jag nästan 80 kg. Jag är faktiskt stolt över mig, men det är ännu långt kvar. Jag vet inte vad mitt mål är, men jag vill väga hälften av min styvpappa, vilket är ungefär 114 kg (så då är mitt mål 57).

Ännu en gång lägger jag ut ett inlägg om mitt självförtroende, men det är fortfarande för att kunna jämföra det i framtiden. :3

Av Nathalie - 1 december 2013 09:24

Det är otroligt svårt att komma igång med viktnedgång. Jag vet nog vad ni tänker.. "Hon är femton, hon slösar bort hennes liv på det här". Men det här är något jag måste. Jag drömmer om en ljus framtid som är att jag ser ut på ett helt annat sätt. Jag behöver det här. Jag skulle kunna lägga upp bilder på mig för att visa hur mycket jag behöver gå ned i vikt. Men jag vågar inte med mitt självförtroende. Jag vet att man kanske inte ska gå ut med dåligt självförtroende, men det är det jag försöker jobba upp just nu. 


Hur som helst.. Jag brukar träna genom promenad för tillfället. Men varför inte göra saken lite mer roligare om du inte tycker det är alls kul att träna. MUSIK! Det är det bästa för mig. Jag har aldrig tränat utan musik. Jag har även testat med något kul spel som gör att man förlorar kalorier. Jag kan tipsa om Just dance 4. Svettigt och roligt. Eller varför inte bara träna på sina engelskaglosor på löpbandet. Lycka till med träningen! :)

Presentation

Hej :3
Jag är en tjej på 15 år som gör ett försök till att börja blogga. Mina intressen är i stort sett träning, och det är för det mesta vad den här bloggen kommer att handla om.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards